2010. sze 30.

Fejezetek az újbudai plakátháborúból

írta: KOppány
Fejezetek az újbudai plakátháborúból

Nos hát tegnapelőtt este Melindával plakátozni mentünk, gondoltam én, hogy csak egy laza séta lesz az Egér úton, ahol 50 méterenként sorakoznak a jellegzetes fővárosi plakátpalák! Az Etele téren lecsekkoltuk a múlt heti adagot, amit kihelyeztünk, és minden pompásan a helyén volt, nem bántotta senki (egyébként általában a gyalogosan könnyen megközelíthető, különösen a gyalogosoktól kéznyúzjtásnyira elhelyezett palákkal szokott lenni a baj, mert ott bárki bármikor gondolhat egyet és tép). Aztán jó 200 méteres séta után megpillantottuk az Egér utat, ahol híresztelések szerint már egy plakátunk sincsen kint pedig egy hete még egész szép médiabombaként funkcionált ez a forgalmas út az 50 méterenként ott figyelő Gajárszki profilokkal!

 

 

Szomorúan láttuk, hogy mindet, egy szálig letépték, így fogtuk magunkat Melindával és letépdestük a plakátjaink maradékát és elkezdtük szorgalmas hangyákként kihelyezni az újakat mitsem törődve, hogy akár már aznap este megsemmisítik a munkánk gyümölcsét. Szépen haladtunk paláról palára, mikor arra lettem figyelmes, hogy autósok kicsit lelassítanak, nem túl feltűnően megfigyelik mit csinálunk, majd továbbhajtanak. Egy Honda nekem nagyon feltűnt, de úgyvoltam vele, hogy elment, nem bántott senkit. End of story...

Mikor már az Egér út végén jártunk, akkor egy Mercedes furgon állt a bicikliúton. Nagyon bénán konspiráltak, mert olyan helyen álltak meg, hogy rögtön feltűnt plakátozás közben, hogy ez bizony vastagon szabálytalan parkolás (amolyan tipikus esti plakátozós parkolás) volt és mivel az utasok nem szálltak ki, tök egyértelmű volt, hogy a gyanús sötétben nem látható alakok minket figyelnek. Melindához oda is szóltam, hogy nekem ezek a dolgok gyanúsak, meg már félórája felfigyeltem egy Hondára, most meg egy Mercedesre, és csak arra gondoltunk: arra várnak hogy lelépjünk és akkor majd letépik a munkánkat. 

Megoldás: kivárunk, pepecselünk a kenegetéssel, felviszünk még párat a buliplakátból, stb. Aztán szólított a természet és leléptem egy sötétebb részre. Na ekkor a nagymagyar úriemberek kiszálltak a furgonból és kihez kihez nem, odamentek nagy férfiasan Melindához, hogy mitcsináltok itt ti elempések, leszeditek a plakátokat, pusztítotok és kirakjátok a sajátotokat?! Na számomra ez volt a kampány legizgalmasabb pillanata, amikor egy elég feszült helyzetet kellett gyorsan rendezni, mert az úriemberekkel nem lehetett könnyen szót érteni. Szerencsénkre a plakátdarabokat, amiket letéptünk, egy kukába gyűjtöttük, így a bizonyítással semmi probléma nem volt. Az első két alakkal lerendeztünk mindent hamar, már el is búcsúztunk, amikor jött egy másik, egy régi piros Opel (bár erre nem emlékszem biztosan). Alighogy megszabadultunk két hülyétől, jött helyére két másik. Ezeknek az egyike tényleg totál kezelhetetlen volt, még szerencse, hogy vele volt a fia, aki normálisabb és meggyőzhetőbb volt. És persze ez a páros, mármint az idegbeteg apuka, kihez kihez nem, borzasztó férfias módon odafordult Melindához, és vele kezdett el artikulálatlanul ordítani, kajabálni. 

Ekkor szintén magamhoz ragadtam a szót, hogy: már kérem uram, ha ilyen stílusban kíván beszélni egy embertársával akkor azt ne a hölggyel, hanem velem tegye és egyébként is szintiszta baromság amiket mond. (de az utóbbit már csak gondoltam)

Valami olyasmiket ordibált az úr, hogy hát már tavasszal is a mocsok elempések mindent mindenhol letéptek és el is kaptak egyet, és hogy hú meg há meg hőőő!!! Erre én gondoltam nyilván lehet hogy volt ilyen nem kezeskedhetem minden egyes elempésért és az a tapasztalatom hogy ilyen szitukban általában főleg buta vitapartnereket nem érdemes egy az egyben megcáfolni. 
Ezért azt mondtam: "ebben a kerületben én vagyok a plakátozásért felelős, ezért nyugodtan ki merem jelenteni, hogy itt Újbudán ilyen biztos hogy nem történt, és ha történt vagy történni fog, akkor azt nekem jelentsék. Ha van ilyen vagy találkoztak ilyenekkel, akkor helyettük is szégyenlem magam, de név és konkrétumok nélküli vádaskodással nem tudok mit kezdeni. Itt a telefonszámom: hívjanak, ha plakátokat tépdeső elempést látnak!" aztán megint megmutattuk a kukákban a plakátjainkat és megbékéltek.

Örömteli volt hallani, hogy másnap kint voltak az Egér úti plakátok, mert az urakat sikerült meggyőzni, hogy elempések nem tépkednek!

Sepsi Tibor, XI. kerületi képviselőjelölt (6. körzet)

 

Szólj hozzá

kampány választás újbuda sepsi tibor