2011. dec 12.

A főépítész is lát fantáziát az LMP javaslatában!

írta: Rigo'
A főépítész is lát fantáziát az LMP javaslatában!

A Móricz Zsigmond körtér felszínrendezésével kapcsolatban december 8-án megtartott újabb civil és szakértői fórumon gyakorlatilag egyöntetű volt az LMP előterjesztésének támogatása. A fórumon többek között részt vett Schneller István, Budapest volt főépítésze is, akinek javaslatai – melyet elküldött a BKK-nak is – rímelnek az LMP korábban nyilvánosságra hozott tervére. Egyik felvetésével kapcsolatban - a Váli utcai fák ügyében - már intézkedtünk is...

A Móricz Zsigmond körtér környékének közlekedési rendezése kapcsán, Újbuda Önkormányzata által meghirdetett lakossági fórumon Schneller István Budapest volt főépítészén kívül jelen volt többek között Somodi László a BKK a Stratégiai, Fejlesztési és Beruházási igazgatója és Almássy Kornél a nemrégiben megalakult BKK Közút ZRT. vezérigazgatója is. Schneller feljegyzésében - melyet elküldött a BKK-nak is - visszatükröződnek az LMP javaslatai.

Írásában kiemeli, hogy a tér rendezése kapcsán „figyelembe kell venni a forgalom átrendeződését, a gyalogos és kerékpáros forgalom igényeit, és a téren való tartózkodást és gyalogos mozgásokat kell preferálni, a forgalmi csomópont jelleghez képest”. A volt főépítész megjegyzi, hogy a Váli utca gyalogosburkolatát nem lehet faltól- falig térkővel burkolni, hanem ahol csak lehetséges lombos fákat kell elhelyezni, akár a burkolat felbontása árán is, és ezt a szemléletet kell érvényesíteni a Móricz Zsigmond körtér egészén is. Fontosnak tartja a Karinthy F. út forgalmának csillapítását is, mivel a 6-os villamos végállomása rontotta a terület megjelenését és az állandósult forgalmi dugó miatt megnövekedett a kipufogó gázok okozta szmog. Schneller úr szerint az Allé üzletháznál lévő metró megálló igazi értelmét az adja, hogy felszabadítja a Móricz Zsigmond körteret a kizárólagos forgalmi csomóponti szereptől, mivel a busz és villamosjáratokról már nem csak a körtéren lehet majd átszállni a metróra.

A volt főépítész szerint a „körtér közepére helyezett többcélú közlekedési épület, népnyelven:  „vas-szörny” helyzete sokkal összetettebb.” Feljegyzésében leírja, hogy mindig ellenezte, hogy a Móricz Zsigmond körtéren a Gomba épületén és a Szent Imre szoborcsoporton kívül még egy nagytömegű épület megjelenjen. A civilek, és az LMP álláspontjával egyezően felveti, hogy meg kell vizsgálni az építmény radikális csökkentésének, vagy elhagyásának lehetőségét, helyette pedig a metróbejáratot az aluljáró szintre helyezni. A mozgássérültek számára egy kisméretű üvegfalú lift építését ajánlja, amit az idősek és gyerekkocsisok is használhatnának. Megjegyzi, hogy bár a metróhoz kapcsolódó szellőző nem áthelyezhető, de alakja megváltoztatható, „tagolt képzőművészeti alkotásba, vagy egészen egyszerű plasztikába csomagolható”.

Schneller István felhívja a figyelmet, hogy a mostani átalakítás évtizedekre meghatározza a Móricz Zsigmond körtér képét, ezért megéri a megfontolt cselekvés.

Szólj hozzá

budapest közlekedés önkormányzat újbuda móricz zsigmond körtér levegőminőség zöldfelület előterjesztés szentimreváros