2012. nov 11.

Szedd magad szemét!

írta: Rigo'
Szedd magad szemét!

Novemberben ismét nagytakarításra szólít fel az önkormányzat, legnagyobb cége, a Prizma Nonprofit Kft.  Valójában a ház környékének rendbetételén túl, itt a legnagyobb haszon a széttartó és motiválatlan lakóközösség újrakovácsolása. Vagy annak az esélye.

telo.nov11 1322.jpg

Idén ősszel már harmadjára hirdettem meg ezt az akciót a házamban, ezúttal azonban egyedül gereblyéztem a ködös novemberi reggelen. Ez csak első látásra elszomorító, valójában nagyon hasznos "esemény" volt. Először is számítottam, erre, mivel nem tudtam rendesen meghirdetni az eseményt és az eddig aktív emberek is jelezték, hogy - munkanap lévén - nem fognak ráérni. Az őszi lomtalanítás azonban kritikus állapotban - üvegcserepekkel és más apró hulladékkal tarkítva - hagyta a házunk előtti területet, amit nem akartam tavaszig nézegetni. A szombat reggeli kétórás testmozgás során még arra is maradt időm, hogy sietve fellapátoljam a járdára mosódott földet a házhoz vezető két sétányon. De volt járulékos haszon is: 10-15 percenként megállt valamelyik szomszéd, s nagyon sajnált, hogy egyedül küzdök egy ekkora ház környékének tisztábbá varázsolásáért. Többen (az eddig nem aktívak közül) meg is ígérték, hogy legközelebb ők is beszállnak, csak időben szóljak. Nem várt ajándék egy ködös novemberi napon! Úgy látom, nem nyafogni kell, hogy az emberek közönyösek, hanem lehetőséget adni nekik arra, hogy ne legyenek azok. Te belevágnál? Ha igen, írj MOST nekem és segítek, hogy ne egyedül kelljen csinálnod! 

Gajárszki Áron 

képviselő, környezetvédelmi tanácsnok

telo.nov11 1318.jpg

Szólj hozzá

kelenföld újbuda részvétel zöldfelület gajárszki