2015. már 24.

A buszos sztori nyertese: a 251-es járat

írta: pgeri
A buszos sztori nyertese: a 251-es járat

Valami eredménye csak volt a Budafok-Felsővárost érintő buszos ötleteinknek: a 251-es busszal kapcsolatban a BKK lényegében elfogadta a javaslatunkat, és a járat a szoborpark helyett a 4-es metró végállomásához közlekedik hétfő óta. Az eddig mostohagyerek 251-es járat utasai így végre (majdnem) ugyanazt a színvonalat kapják, mint a többi hegyvidéki járattal közlekedők.

b251.jpg

Ma már messzebbre is eljut (a kép forrása: VEKE)

Megharcoltunk érte

Aki a BKK honlapján megnézi a cég eredeti terveit, annak világossá válik, hogy a 251-es járattal kapcsolatban lényegében csak némi sűrítést terveztek, az útvonalon megmaradt volna a teljesen értelmetlen szoborparki végszakasz, aminek megvolt az az előnye, hogy utasok nem igazán zavarták a sofőr nyugalmát.

Aki visszanézi ezt a posztot, valamint az itt található dokumentumot, az azt is látni fogja, hogy a BKK valószínűleg nem magától jött rá, hogy az értelmetlen végszakasz helyett akár a metróhoz is járhatna a 251-es. Bár nagyobb küzdelem a 258-as busz megmentéséért zajlott (főszerepben bizottsági tagunkkal), az eredeti terveink már tartalmazták a 251-es busz útvonalának módosítását is, erre több alternatívát is adva.

Aki pedig elolvassa a március 11-i Városházi Híradó 8. oldalán található BKK tájékoztatást, az akár arra is gondolhat, hogy ez a módosítás a BKK, vagy a kerület vezetősége fejéből pattant ki, hiszen egyetlen szó sem utal arra, hogy az ötlet honnét származik. Ez utóbbit azonban már megszoktuk: a Móricz Zsigmond körteret is úgy adta át a BKK és a kerület, mintha eredetileg nem mindenfelé autókkal zsúfolt teret álmodtak volna ott meg a 4-es metróval "bizonyított" közlekedéstervezőink, és nem kellettünk volna ahhoz, hogy a mai élhető, normális tér alakuljon ki ehelyett.

Nyilván közhelyes, de mi komolyan gondoljuk: a lényeg a végeredmény. Az pedig most a 251-es utasainak egyértelműen pozitív.

Pár szó a jövő lehetséges konfliktusairól

A várható fő konfliktus a 258-as busz belvárosi kapcsolatának elvágása lesz. Ezt a lesöpört javaslatunk kezelte volna néhány percnyi többlet-menetidő árán. Az elvágás réme is 200 feletti aláírást hozott össze, kíváncsian várjuk, hogy az elvágás ténye milyen reakciókat szül majd - különösen az idősebb korosztály körében, akik az átszállást a szokásosnál is kényelmetlenebbnek találják.

A másik konfliktuszóna a Hittérítő úti buszforduló betéréses kiszolgálása. Ez egy történelmileg kialakult rossz megoldás, amely a lakók egyik felét harcos ritkításpártivá, a másik részüket ugyanennyire elszánt sűrítéspártivá tette. Ennek a világnak most részben vége, ám nehezen érthető, hogy a BKK miért forgatja vissza a Lomnici utcánál a 241 és 241A járatokat, egyetlen megállóra a (jogosan) nem betérő 250-es buszoktól. Ugyanitt felvetődik a kérdés, hogy ha a 241 és 241A menne még egy megállót, akkor talán a 150-es betérése is kiváltható lenne.

Hasonló  de nem strukturális, és ezért nehezebben is kezelhető  probléma érinti a hálózat kelenvölgyi részét is, ahol 2014 elején ugyanúgy a ritkításpártiak hallatták jobban a hangjukat, s ezért ritkított a BKK, de ez sokakat hátrányosan érintett. A mostani tervek tehát egy kis sűrítést tartalmaznak. Meddig folyhat ez az értelmetlen hintapolitika? Arról nem is beszélve, hogy a mostani tervek ütemtelen sűrítést tartalmaznak mindkét hálózatrész számára, ami tömören összefoglalva csaknem a régi szintre emelt környezetterhelést jelent, miközben a szolgáltatás minősége lényegileg nem javul!

Nem adjuk tehát fel, hiszen a fenti konfliktusok mindegyikére megoldás lehet az eredeti javaslatunk. Most azonban egy picit megállunk örülni annak, hogy legalább a javaslat egy részét megfogadta a BKK, és ezzel a 251-es busz utasainak egy kicsit jobb lett a világ.

xxii-2.png

Javaslataink összefoglaló sematikus hálózati ábrája. 
(A szaggatott vonalak nem teljes üzemidős vonalakat jelölnek.) 

Szólj hozzá

közlekedés budafok