Mit süt ki a kerületi önkormányzat és a BKK egyetlen lakó meggondolatlanságának kovászával?
(A húst majd nekünk kell adnunk?)
De hogy visszatérjünk a tárgyra, a következőket tudtuk meg a budafoki buszok ügyében.
Tavaly tavasszal az Arany János utcai lakótelep lakóinak nevében egy hölgy emailben javasolta a 258-as busz meghosszabbítását a Savoya Park felé, és a 250-es busz sűrítését. Erre a BKK rendre a szokásos, „nem tervezzük, a szolgáltatás így is kielégítő” válaszokat adta. Válaszul a hölgy aláírásgyűjtést kezdeményezett a lakótelepen, és ősszel több, mint 400 aláírást jutatott el a BKK-nak. Az íven a következőt írták alá a lakók:
Aláírásommal kérem a BKK-t, hogy szíveskedjen a 258-as autóbusz útvonalát a Savoya parkig meghosszabbítani, illetve a 250-es járat menetidejét sűríteni [sic!].
Az eredeti lakótelepi petíció egy íve – a kitakarás tőlünk
Eddig semmi meglepő nincs a történetben. Azonban furcsa csavarral a hölgy a teleírt íveket azzal a kísérőlevéllel küldte tovább a BKK-nak, hogy íme, itt küldi az aláírásokat annak alátámasztására, hogy az általa képviselt lakóközösség a (lakótelep és a Savoya Park között közlekedő) 250A busz visszállítását kéri, ugyanakkor a 258-as busz lakótelep és Őrmező közötti szakaszára nem tartanak igényt. A levél a BKK-n kívül az XXII. kerületi önkormányzatnak is elment. Ez a BKK honlapjára már úgy került fel, hogy
Az Arany János utcai lakótelep lakóközössége írásban továbbított egy több száz aláírást tartalmazó észrevételt, melyben a 250-es busz Arany János utcai lakótelep és Budafok városközpontja közti sűrítését, valamint a 258-as busz Őrmező és Arany János utcai lakótelep közti szakaszának megszüntetését kérte.
Valahogy a petíció szövegéből kiolvasták a megszüntetést, és azt végre is hajtották. Persze a 250A-t nem állították vissza, és az eddigi 15 perces követés helyett váltakozva 10-20 percenként lehet eljutni a Savoya felé. Budafok belvárosa és a metró felé sűrűbb lett a közlekedés, de nem annyira, mint a mi indítványunkban, ami az újbudai és kelenvölgyi kapcsolatokat sem szüntette volna meg. Mindezt költségsemlegesen tette volna.
A fentiek magukért beszélnek, de érdemes összefoglalni a legérdekesebb elemeket:
- Az aláírásgyűjtő hölgy egész mást javasolt a BKK-nak a közösség nevében, mint amihez a közösség tagjai a nevüket adták. Valaki esetleg sugallhatta az új verziót?
- Ez sem a BKK-nak, sem az önkormányzatnak nem tűnt fel (lehetséges ez?)! Sőt, készséggel álltak rendelkezésre a járatok megszüntetésében.
- A kezdeti emailezések és a fenti aláírásgyűjtés lényegében ugyanazt szorgalmazta, mint a mi januári akciónk, ennek dacára a kezdeményező és a BKK-val kapcsolatban álló hölgy gyakorlatilag azonnal nekünk esett, hogy hogy képzeljük, hogy ezt a hosszú „rémálom-járatot” (értsd: a vígan közlekedő 150-essel kb. azonos hosszúságú, belső vonalvezetésű és karakterű, meghosszabbított 258-as buszt) szeretnénk bevezetni. Mi állhat vajon ezen indulat hátterében? Megincsak: milyen egyeztetések után történt meg ez az erős véleményváltozás?
Az eset jogi következményeit vizsgáljuk.