2015. máj 30.

Egyetért ön azzal, hogy ezt az állomást is fel kell újítani?

írta: pgeri
Egyetért ön azzal, hogy ezt az állomást is fel kell újítani?

Már fogalmaztuk az aláírásgyűjtő lapot, de aztán kiderült, nem lesz rá szükség. Pedig az előjelek mást mutattak. Volt ugyanis egy előterjesztés a legutóbbi testületi ülésen, amely a Campona mellett elmenő vasútvonal felújításával foglalkozott. Csakhogy a tisztelt tervező egy olyan tervet tett elénk elfogadásra, amelyben leírta, hogy "Budatétény megálló felújítását nem tervezzük". 

Ennek a fele sem tréfa, akadtunk ki páran, amikor észleltük ezt a problémát. Mivel kerületünk egyik, ha nem a legforgalmasabb állomásáról van szó, amit ráadásul könnyedén lehetne további fejlesztésekkel még népszerűbbé tenni, így egyértelmű volt, hogy ezt nem hagyhatjuk annyiban.

800px-budateteny_vasutallomas.JPG

Budatétény megálló, épült 1999-ben (forrás: Wikipédia)

Aki nem csupán autóval közlekedik a kerületben, az valószínűleg tudja, milyen állapotok vannak ezen az állomáson, amely bár valóban nem régi (csupán 16 éves), de már építésekor elcseszett tervek alapján épült: annak ellenére, hogy a vasút itt egy töltésen, az 1. szint magasságában megy, a tervezők nem egy egyszerű aluljárót tettek a "földszintre", ahonnét aztán kényelmesen, egy rámpán meg lehetne közelíteni a város felé tartó vonatok peronját, hanem egy 3. szintre emelt felüljárót terveztek az átkelésre. Papíron persze biztosított az esélyegyenlőség: liftek is épültek. Aki ismeri a MÁV karbantartási gyakorlatát, az persze nem lepődik meg azon, hogy a liftek már jó ideje nem működnek, talán az első napok kivételével sosem működtek. Eső, szél, vagy hó esetén pedig a legjobb, ha ki sem megyünk a peronra: 1-1 miniatűr és gagyi esőbeállón kívül más védelem nincs az elemek ellen.

Szóval ezt az állapotot szerette volna konzerválni a tervező és a megrendelő. És egy darabig úgy látszott, ehhez kíván asszisztálni a helyi Fidesz is. A fentieket ugyanis nem hagyhattam szó nélkül, így minden képviselőnek megírtam, hogy ez a helyzet szerintem vállalhatatlan, és hogy praktikus lenne, ha a kerület így nem adná a hozzájárulását a projekthez. Amire csupán egy rövid és kissé indulatos választ kaptam a Fidesz frakcióvezetőjétől, aki múltkor a facebook oldalamat is ügyesen megtalálta. A válasz lényege annyi volt, hogy a MÁV "megzsarolása" ki van zárva. Nyilván mindenki magából indul ki, szerintem ugyanis szó sincs zsarolásról, ha egy kerület vezetése a helyi utasok érdekében - amúgy tök érthető - feltételekkel áll elő. 

A válasz után tehát már készülődtünk az aláírásgyűjtésre, azonban csúnyán keresztülhúzták a számításainkat. :-) Persze soha rosszabbul ne járjunk! A testületi ülésen ugyanis mindenki előtt ott hevert egy módosított előterjesztés, amely nagyjából a fenti 2 probléma orvoslását kezdeményezi, egyben a kerület hozzájárulását ettől teszi függővé. Tehát végül mégiscsak - helyesen - "megzsaroljuk" a MÁV-ot, avagy megpróbáljuk érvényesíteni a kerületi lakosok, utasok érdekeit. Ahogy arra egyébként felesküdtünk. Úgyhogy az így már teljesen békés ülésen csupán annyit kellett mondanom, hogy örülök a döntésnek, és annak, hogy néha érdemes konstruktív ellenzékit játszani.

És ha már itt ez az új lehetőség, akkor egyből ki is lehet próbálni. Szavazzatok, szerintetek mi lenne jobb:

Szólj hozzá

közlekedés budafok XXII. pongracz