2010. sze 24.

30 db városi kerékpár árából kampányolunk Újbudán! Nem hiszi? Nézze meg a honlapunkon!

írta: KOppány
30 db városi kerékpár árából kampányolunk Újbudán! Nem hiszi? Nézze meg a honlapunkon!

Tegnap (szept. 24. péntek) 13:00-kor sajtótájékoztatót tartottunk az újbudai önkormányzat épülete előtt, ahol lelepleztük, hogy mennyi pénzből kampányolunk a XI. kerületben. Evvel egy időben a teljes kampányköltségvetést felraktuk a honlapunkra, így azt bárki részletesen és mélységében átböngészheti. Az olvasmány nem vesz igénybe túl sok időt... :)
 
Íme a hivatalos sajtóanyag:
 
A magyarországi vezető pártok minden 10 kampányforintból 9-et nem törvényes forrásokból szereznek be, amiket később közpénzekből fizetnek vissza a közbeszerzési törvény kijátszásával. A XI. kerület bebizonyította, hogy lelkesedéssel, és elkötelezettséggel is lehet sikeres kampányt csinálni: 30 bicikli árából sikerült az összes választókörzetben képviselőjelöltet állítaniuk és polgármester-jelöltjük is szerepelni fog a szavazólapokon.

 

Karácsony Gergely, az LMP kampányfőnöke elmondta, hogy Budapesten a területi szervezetek most kicsiben vitték véghez azt a csodát, amit tavasszal a párt apparátusa vitt véghez. Mindezt elszántsággal, lelkesedésből, és a változás szükségessége iránti meggyőződésből. A központi támogatás miatt a kisadományozók száma visszaesett, viszont a választások óta akadozva érkezik az egyébként is csökkentett állami támogatás.

 

Gajárszki Áron a párt XI. kerületi polgármesterjelöltje, a pénteki sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a Transparency International tavaszi mérése alapján úgy becsüljük, hogy a nagypártok a mi kampánybüdzsénk hússzorosát – körülbelül 30 millió forintot – költik majd el az újbudai kampányukra. A politikus bemutatta a dél-budai LMP teljes kampányköltségvetését, amely már a területi szervezet honlapján (delbuda.lehetmas.hu) is megtekinthető. Gajárszki elmondta, hogy a szervezet teljes átláthatósága nagyban növelte a tagság bizalmát, és egyebek mellett ennek volt köszönhető, hogy sok szakember saját zsebe ellenében segítette a kampányt. Aki érdeklődött, az hamar átlátta, hogy itt minden forint és önkéntes munkaóra azt a célt szolgálja, hogy minél több helyi lakos szerezzen tudomást a párt újszerű demokrácia-felfogásáról, és az önkormányzat működésnek új, az emberek közvetlen bevonására alapozó programjáról.

 

Az LMP-nek 17 jelöltje van a kerületben, akik mind részt vállaltak a munkában, több száz munkaórát szánva idejükből a kampányra. Aktivisták, családtagok, barátok mellett diákmunkások is segítették a munkánkat, akik később önkéntesként is részt vettek a szórólapozásban, kopogtatásban, kitelepüléseken. Mellettük nyolc szakember tette bele tudását a közösbe. Volt, hogy aktivistáink 8 órán keresztül álltak a zuhogó esőben, hogy az emberek leadhassák nekünk ajánlószelvényeiket, és volt olyan jelölt is, aki begipszelt lábbal három héten keresztül volt kint folyamatosan a Móricz Zsigmond körtéren.

 

Mindez azt bizonyítja, hogy kreativitással és odaadással kevesebb pénzből is lehet látható és tartalmas kampányt csinálni. Jamie Lerner világhírű városfejlesztési szakértőt szerint „A kreativitás egy város menedzselésében ott kezdődik, amikor elveszel egy nullát a költségvetésből, majd tovább folytatódik a következő nulla elvételével.” Ezért gondoljuk, hogy Újbuda élhetővé tételéhez nem „nullák” kellenek, hanem kreatív és elkötelezett emberek.

 

A kampányfinanszírozás kérdésköre a legfontosabb és a legelső, ha meg akarjuk állítani a korrupciót. Éppen ezért vonatkozott az LMP frakció egyik első benyújtott javaslata a kampányfinanszírozás rendbetételére. i törvény módosítására. Ezt a módosítást – a kormánypártok elszámoltatási hevületének ellenére – azóta sem tűzték napirendre.

Szólj hozzá

kampány demokrácia részvétel lmp