2013. már 07.

Ami maradt, még lezúzzuk 30 milliárdért?

írta: Rigo'
Ami maradt, még lezúzzuk 30 milliárdért?

Köztudott, hogy csak Újbudára naponta 60 000 gépkocsi zúdul be az agglomerációból, folyamatosan bombázva az itt élőket rákkeltő levegővel és stresszelő zajjal. A főváros a szmogriadók körüli látszatintézkedésekkel és a behajtási díj lejáratásával foglalkozik csak, míg a kerület vezetésének ötlete sincs arra, hogyan javítson a helyzeten. Viszont a helyzet rontható tovább...

DILC.jpg

Viszont koncepció, hosszú távú (és komolyan vett) városfejlesztési stratégia nélkül a helyzet tovább romlik. Jó példa erre a Szabadkikötőtől 2-3 km-re felépíteni tervezett kikötő és logisztikai központ. A Nagytétény és Érd határában, logikai bakugrásokkal készülő 100 millió eurós nagyberuházásnak kevés esélye van a sikerre. Ha mégis összejön, annak a vesztese épp Dél-Buda lakói lesznek, a további forgalomnövekedés okán. A számos kérdést nyitva hagyó nagyberuházás Somfai Ági városépítész, volt LMP-s fővárosi képviselő blogjában került bemutatásra.  A projekt megálmodóinak a fő érve a mellett, hogy miért ne a Szabadkikötőt használjuk, hogy ott nincs vasúti kapcsolat. Csakhogy a fenti büdzsé töredékéből rá lehetne kötni a csepeli kikötőt a vasúti hálózatra és a Szabadkikötőből kivezető vasúti pálya a Gubacsi hídon áthozva a 150-es vonallal együtt kanyarodhatna is be a Határ út mellett Ferencvárosba. Ezzel lényegében úgy a nyugati, mind a keleti irány elérhetővé válik vasúton és a déli irány feltárása  sem lehetetlen vállalkozás a Gubacsi-hídnál, ami. Egy ilyen fejlesztés egyszerre adna lendületet a vasúti teherszállításnak és a Szabadkikötőnek, szükségtelen környezetrombolás és közúti forgalomnövekedés nélkül. Ráadásul így a tököli repteret sem választja el a logisztikai csomóponttól a Duna, ahogy azt az alábbi kép ábrázolja. A képek forrása az alábbi linken érhető el.

DILC2.jpg

A politika megint álmodik, ahelyett, hogy felelősen tervezne. Lehet mondani, hogy mi zöldek mindennek a kerékkötői vagyunk, valójában azonban csak a hülyeséget nem szeretjük.

Szólj hozzá

közlekedés fenntarthatóság zöldfelület urbanista Nagytétény