2010. feb 03.

Akik elhozzák a változást: Az alapító

írta: Nosfi
Akik elhozzák a változást: Az alapító

Budapest, 15. választókerület, Újbuda: Jávor Benedek        

1972-ben születtem Budapesten. 1997-ben végeztem az ELTE biológus szakán, ugyanitt 2006-ban biológia tudományokból doktori fokozatot szereztem. 1998-ban ösztöndíjjal Brüsszelben, 2007-ben Párizsban kutattam. 1998-tól a Pázmány Péter Katolikus Egyetem környezetjogi tanszékének oktatója vagyok, de vendégoktatóként több más intézményben is tanítottam, tanítok. Az elmúlt tíz évben közel félszáz hazai és nemzetközi publikációm jelent meg. Kutatói-oktatói tevékenységem mellett azonban mindig is erős közéleti érdeklődés jellemzett. Ennek eredményeként 2000-ben a Védegylet alapító tagja, 2003–2008 között szóvivője és programvezetője is voltam a természet- és erdővédelem, valamint a környezetpolitika területén. Hétéves munkám eredményeként 2007- ben az Országgyűlés létrehozta a „zöld ombudsman” intézményét, tavaly pedig kezdeményezésem nyomán betiltották Magyarországon a cián bányászati alkalmazását. 2008-ban – mivel úgy láttam, hogy szükség van Magyarországon egy, az ökológiai politika elveit a gyakorlatban is képviselő erőre – a Lehet Más a Politika egyik alapítója, 2009-től az LMP választmányi tagja, szóvivője lettem. yKörnyezetpolitikusként hiszek abban, hogy az LMP el tudja hozni azt a változást Magyarország számára, amelyre a rendszerváltás óta eltelt húsz évben vártam, és amely meggyőződésem szerint az ország érdeke. A korrupció visszaszorítása és a környezet védelme, a fenntarthatóság képviselete mellett a társadalmi részvétel, az állampolgárok döntésekbe való beleszólásának megerősítése a célom helyi és országos szinten egyaránt. Huszonöt évig éltem a XI. kerületben, és családomon keresztül még most is erősen kötődöm ide. Egy élhetőbb, zöldebb, emberibb városért szeretnék dolgozni.

Információ: Sepsi Tibor, 0620 3861991
E-mail: javor.benedek@lehetmas.hu
Kopogtatócédula-gyűjtőhely: 1111 Budapest, Budafoki út 7., Libella Kávézó

Szólj hozzá

választás újbuda lmp ajánlószelvény