2011. jún 03.

Helyben minden!

írta: Rigo'
Helyben minden!

Alapvető 21. századi igény, hogy a mobilitást háttérbe szorítva megteremtsük a helyi szintű hozzáférés lehetőségét. Hozzáférést nem csak az alapvető, de valamennyi igényelt szolgáltatáshoz helyben, fél városon át tartó utazások nélkül. Tessék elképzelni azt a városrészt ahol nem csak a piac, a közért, a kocsma és az étterem érhető el gyalog, de a kutyakozmetikus, a videotéka, a könyvtár, a mozi, a fotóbolt, az ötvösmester és a fitnesz-terem is. Ha minden elérhető pár száz méteren belül, akkor kiiktathatjuk a rendszerből az autózást, s így a környezetszennyezést is, hiszen munkába lehet kerékpárral járni, esetleg közösségi közlekedéssel. Véleményem szerint autóval ingázni nem érdemes, mert így is túl sok csonka család él Magyarországon.

A mai nap próbáltam ki a kerületi bookline boxot, három olyan könyvet megvéve (A kicsi szép, Izmael, B története), amelyekről nem hittem volna, hogy valaha is a saját könyvtáramban tudhatom majd őket egyszer. (Éljen az internetes előjegyzés!) A valódi kuriózumokkal feltankolva kilátogattam a könyvhét újbudai megnyitójára. Pontosabban először az ötletgazda - Supka Géza - emlékére tartott koszorúzásra, a Bocskai út 23. számhoz. Nagyjából mindkét eseményt elmosta most az eső, és még a hátsó kerekem is kipukkadt a mobilitásellenesség jegyében, viszont a Galaktikás könyvpultnál nem bírtam magammal, és megvettem még három Nobel-díjas szerző sorozatba fűzött művét. Végül Nietzsche Ecce Homojánál sikerült megálljt parancsolnom a shoppingolási láznak. Bár a pultokon még nem láttam; a könyvhétre jelent meg két mű is amik az LMP-vel is állítólag érdemben és objektíven foglalkoznak. Az egyik egy pártlexion, a másik Olajos Péter államtitkár és MDF-es EP képviselő fejtegetése a zöld gazdaságról.

S ha már ennyire kulturális ajánló irányba kanyarodtam, hadd említsem meg zárszóként az igényes és kedvező árú könyvek szomszédságában fellelhető világszínvonalú kiállítást. A T allee R áruházban a múlt héten nyílt meg a kajak-kenu 70 éve kiállítás, melynek létrejöttéhez - ha közvetetten is - de egész sok közöm volt, úgy hiszem.

Gajárszki Áron

Szólj hozzá

ajánló kultúra könyvajánló gajárszki