2012. jan 30.

Célegyenesben a barátságos körtér terve!

írta: GtA
Célegyenesben a barátságos körtér terve!

Hírek az LMP Fővárosi Frakciójának munkájáról

forrás: urbanista.blog.hu

 

A január 25-i közgyűlés sorsdöntő napirendjei között megbújva újra megszavazták a Móricz Zsigmond körtérrel kapcsolatos LMP-s javaslatot, ami egy tőmondatban összefoglalva a Fehérvári út befelé tartó irányának végleges lezárásáról, és ezzel a körtér élhetővé tételéről szólt.

 Nem volt egyszerű a harc, és még hátravan egy kisebb csata: meg kell találni azt az 50 millió forintot, ami a terv többletköltsége az eredeti, elhibázott tervekhez képest (rendszeres olvasóinknak feltűnhet, hogy sikerült kb. 300 milliót “alkudni” az eredeti árból :-)). Hátra persze majd csak akkor dőlhetünk, amikor a fővárosi és kerületi városvezetés ünnepélyesen nekiesik a nemzeti színű szalagnak az átadó ünnepségen, ahová remélhetőleg – így illene – meghívja az LMP helyi és fővárosi frakciójának képviselőit is. 

 Ezzel is elismerve, hogy mi voltunk azok, akiknek volt mersze felvetni a nagyhatalmú metrótervezőkkel szemben, hogy máshogy is kinézhetne a körtér, hogy ma, 2012-ben talán már nem ugyanazzal a szemlélettel kéne a város közlekedését (sem) tervezni, mint ami a 80-as, 90-es években divat volt. Szerencsére – és ez okot ad a bizakodásra – a javaslat eztán önálló életre kelt: a BKK – bár voltak vitáink – végül szakmailag a javaslat mögé állt, majd a fővárosi és a kerületi Fidesz frakciót is sikerült meggyőzni.

 Kötöttünk persze kompromisszumokat: nem valósult meg végül a teljes körű zárás, azaz a Fehérvári út kifelé elérhető marad a mai módon. Nem valósult meg egyelőre a körtér egységes térépítészetei koncepciója sem. Ahhoz, hogy a tér valóban méltó budai központtá váljon, jó lenne egy nyílt tervpályázat a tér egészéről. Arról, hogy mi legyen a Gombával (ami praktikusan a sokat támadott Vastraverz helyett metrókijárat lehetne), a Szent Imre szobor környékével, a zöldterületekkel. Ebbe a folyamatba olyan mélységig kellene bevonni a tér leendő használóit, hogy arról is dönthessenek, hol szeretnének padokat, kerékpártámaszokat, fákat. Ez a munka tehát még hátra van és kíváncsian várjuk, hogy vajon a projekt csúszása és az EU források elvesztésével való állandó riogatás során eszükbe jut-e a projekt gazdáinak egy másik követelmény, miszerint az EU elvárja a társadalmi konszenzust is.

LMP Fővárosi Frakció

 

forrás: http://budapest.lehetmas.hu/hirek/

Szólj hozzá

közlekedés móricz zsigmond körtér zöldfelület