Szétvált az LMP
Szinte napra pontosan egy évvel a párt szakadása után, végül a 11. kerületi frakció is különvált a januári testületi ülésen. Esetünkben ennek sokkal inkább a közelgő kampány az oka, mint a nézeteltéréseink.
Ivánnal és a PM-be távozott (emigrált) többi bizottsági taggal az elmúlt egy évben is élmény volt együtt dolgozni. A szétválást az ülés elején jelentettem be, s az igazat megvallva most már tényleg jobb ez így. Szegény PM-esek most azt játsszák, hogy a nevükkel próbálnak tisztára mosni egy többszörösen levitézlett, s az ország még szavazni hajlandó részét egyesíteni már képtelen társaságot. Talán ennyi elég is most a nagypolitikáról, bár a kampány szele végig erősen érezhető volt a testületi ülésen. Ehhez mérten egy csomó interpelláció és napirend előtti felszólalás is elhangzott. (Megjegyzem nagy újság, vagy hír most sem került napirendre a 2010. óta csipkerózsika-álomba szenderült kerületben.)
Az egyik kedvencem Bács Márton (DK) interpellációja volt, amelyben arra kereste a választ, hogy Rétvári Bence országyűlési képviselő körzetében (t.i. a "Gomba" olalán) miért Simicskó Istvánt hirdetik a plakátok egy olyan projekt esetében, ami Uniós finanszírozása. Az is elhangzott, hogy az előző ciklusban beterjesztett változat szerint nem kellett volna közpénz a Gomba felújításához, de azt 4 évre megakadályozták a Fideszes képviselők és még most sincs kész a Gomba, ami már több mint egy évtizede az enyészeté a kerület szívében.
A másik bájos momentum Bajomi Iván (PM) napirend előtti hozzászólása volt, aki azt javasolta, hogy az Újbuda Veled épül! szlogent a pontosság és a hitelesség kedvéért cseréljük Újbuda nélküled épül!-re. Példaként hozta a lakossági véleményezés nélkül indított, aztán sietve leállított gazdagréti fejlesztéseket, akár a gazdagréti parkolóházról, a parkolóhelyek újragondolásáról, vagy épp az oda tervezett műfüves focipályáról beszélünk. Király Nóra, helyi képviselő hozzászólásából viszont legalább kiderült, nem rosszhiszemű a szlogen használata, egyszerűen fogalma sincs a kerületi Fidesznek, hogy mi az a (részvételi) demokrácia.
Egy rendes demokráciában a terveket nem csak a hivatal folyosóin függesztik ki a terveket és a fejlesztéseken nem akkor módosítanak, amikor már elköltöttek rá egy csomó pénzt... Okos városatyák ehelyett megkérdezik a helyieket, hogy jól gondolták e a tervező asztal mellől azok, akik elvileg a javukat szolgálják? Egy városnak így kellene működnie, de ehhez láthatóan szükség van arra, hogy a zöldek vezessék.
Egy másik említésre méltó momentum volt még a tanácsnoki beszámolók köre. Itt ügyrendben jeleztem, hogy azért nem küldtem be a környezetvédelmi tanácsnoki jelentést, mert a tavalyit leszavazó képviselők nem adtak támpontokat (bár többször is kértem), hogy mi alapján dolgozzam át a szöveget. Egyetlenegy válasz érkezett, s bár közszereplő az illető, inkább nem írom le a nevét. A kérdés az volt, hogy a két évnyi környezetvédelmi munkámat bemutató beszámolót miért nem tudták elfogadni, ehhez kértem útmutatást. Alább egy kormánypárti képviselő válasza: Az én tartózkodásom nem a személyednek szólt, hanem a pártodnak, ami bocs, de ritka egy irritáló párt Bajomi Ivánostúl, Schiffer Andrásostúl….Bajomi Iván hozzászólásaitól egyenes a falra mászom! Veled amúgy nincs bajom (egyelőre J), a környezetvédelmi munkád nem érdekel, mert tudom, hogy kötve van a kezed, mint ahogyan az enyém is, de hát ez így van rendjén!
Ezen kívül elfogadtunk a fővárosi forrásmegosztás tervezetét, ahol fele annyi idegenforgalmi adóval számolunk idén és több központi támogatással, valamint tudomásul vettük az igazságtalan adósságkonszolidációs döntést. (Az eladósodott önkormányzatok tartozásait átvállalta a kormány. Nekünk, Molnár Gyula 8 éves vezetése alatt nem gyűlt össze tartozásunk, így nem volt mit áthárítanunk.) Sürgősséggel megszavaztuk, hogy Őrmező legyen fizető parkoló övezet, hogy a négyes metró indulásakor ne használják P+R-nek az agglomerációból érkezők. Itt azért finoman jeleztem, hogy a Demszky-féle M4 projekt hibáit a nagyhangú Fidesznek 3 év alatt egy jottányival sem sikerült javítani. Tudniillik, a parkolókat a végállomáshoz majd csak ezután kezdik el építeni és várhatóan 2017-re lesznek kész. De a legszebb az egészben, hogy 1200 férőhelyet terveznek egy olyan szakaszra ahol napi 60.000 autó zúdul a kerületre, így kb. a hússzoros kapacitás kellene. Szóval tényleg "együtt tették tönkre..." A Fidesz meg az MSZP és az SZDSZ.