2015. jan 08.

Van egy jó hírem, meg egy rossz

írta: pgeri
Van egy jó hírem, meg egy rossz

Kicsit kérdezősködtünk a BKK-nál. A jó hír az, hogy megújul végre a Fehérvári út, ráadásul egészen korrekt, 21. századinak mondható tervek alapján - lesz például végre normális kerékpársáv, lesznek kulturált villamosmegállók (hozzájuk vadiúj spanyol villamosok) és parkolók, valamint a mainál több balra kanyarodási lehetőség. A rossz hír az, hogy az érdeklődők tájékoztatását a BKK-nál a "régi szép időknek" megfelelően kezelik még ma is: ha meg akarod nézni a terveket, akkor előre egyeztetett időpontban be lehet fáradni hozzájuk nézelődni. Holott itt jó eséllyel nemhogy titkolnivaló nincs, de akár villoghatnának is egy kicsit, hogy mekkora királyok a bkk.hu-ra feltolt tervekkel.

02.jpg

A Fehérvári ennyire azért nem lesz széttúrva (a Hengermalom úti építkezés, a kép forrása: iho.hu)

Ha már a tervek nem állnak rendelkezésre, azért egy-két részletet megosztunk veletek, kedves olvasók, avagy most egy kicsit kidomborítjuk blogunk közhasznú jellegét. :-)

1. ütem (2015)

Az első ütemben a Lecke utca és a Csurgói út közötti szakasz lesz teljesen felújítva, tehát az Albertfalva kitérőtől (ahol a villamos az út közepéről átmegy a szélére) északra húzódó, az Etele úti megálló végéig tartó szakaszról van szó. 

A villamosvágányok melletti sávokban az úttest az alapokig el lesz bontva és teljesen újjá lesz építve. Az út szélén most is parkolónak használt sáv a felújítás után is megmarad, de itt csak kopóréteg csere lesz. A parkolósáv és a forgalmi sáv között egy biztonsági sáv mellett irányhelyes kerékpársávok épülnek majd a kerékpárosok részére. Az átépítés után tehát az alábbi keresztmetszet lesz a Fehérvári úton: parkolósáv, biztonsági sáv, kerékpársáv, forgalmi sáv, villamosvágányok, forgalmi sáv, kerékpársáv, biztonsági sáv, parkolósáv. A felújítás része a parkolósáv melletti zöldterület és a járda átépítése is.

A 2015-től érkező új, alacsonypadlós CAF villamosok kényelmes használata miatt szükséges a Fehérvári úton az összes villamosperon átépítése is. Az új peronok 56 méter hosszúak, minimum 2,5 méter szélesek és 26 cm magasak lesznek, így az új villamosokba a Nagykörúton közlekedő Combino villamosokhoz hasonlóan lehet majd beszállni.

2. ütem (2016)

A második ütemben átépül az Albertfalva kitérő megálló környéke (a már ma is felújított rész és az 1. ütemben felújítandó rész között), valamint folytatódik a felújítás az Etele úti megállótól északra a Bocskai útig.

Albertfalva kitérő megállónál jelentősebb átépítés várható: a meglévő csonka vágány helyén lesz kialakítva a Budafok irányú vágány. A mai Budafok irányú vágány helyére lesz áthelyezve a Budafok, Kamaraerdő és a Savoya Park felé haladó viszonylatok megállója, míg a mai peron helyén a Temesvári utca felé balra kanyarodást biztosító sáv lesz kialakítva. A Csurgói út – Fehérvári út – Temesvári utca csomópontban jelzőlámpa is létesül, ami össze lesz hangolva a Kondorosi úti és az Andor utcai jelzőlámpákkal.

Az Etele út és a Bocskai út közötti szakasz is ugyanazzal a keresztmetszettel és technológiával lesz kialakítva, mint az innét délre eső szakasz. A beruházás keretében az Ulászló utcánál is jelzőlámpa épül, ami a mai forgalmi helyzetet figyelembe véve indokoltnak látszik. Ezen kívül a Hauszmann Alajos utcánál kifelé irányban balra kanyarodó sáv épül. 

Végül köszönet illeti a BKK lelkiismeretesen válaszoló munkatársát, üröm az örömben, hogy tényleg nem értjük, ez a sok információ és maguk a rajzok miért nem érhetők el az Internet korában a cég honlapján, miközben a koncepció és a tervek a leírás alapján teljesen jók. A 21. században egy szolgáltató cég nem kezelheti így a nyilvánosságot, hogyaszongya: "A tervekbe betekintési lehetőséget tudunk nyújtani Társaságunk hivatalos helyiségében, előre egyeztetett időpontban."

Szólj hozzá

közlekedés villamos bkk Fehérvári út