2011. nov 25.

Parkolókáosz

írta: Rigo'
Parkolókáosz

Újbudán a parkolás embert próbáló feladat. Gazdagréten gyakorlatilag nem lehet parkolni, míg a szentimrevárosi részeken fizető és nem fizető körzetek váltogatják egymást, néha csak a szokásjog alapján. Kelenföldön a Gábor Dénes Főiskola megjelenése tette lehetetlenné a Mérnök és a Fejér Lipót utcában a parkolást. Általánosságban a közterületi parkolóhelyek maximálisan ki vannak használva, miközben az új építésű házak mélygarázsai (így az Allee-é is) többnyire üresen konganak. Az önkormányzat és szervei finoman szólva sem állnak a helyzet magaslatán:

  • A gazdagréti helyzet "megoldásaként" egy parkolóház építését engedélyezte a lakótelep peremén túl az előző ciklusban a képviselő-testület, melyhez azóta a területet is felajánlotta a Fidesz a vállalkozónak.
  • A józsefvárosi parkolási társasággal kötött együttműködésnek köszönhetően kerékbilincsek jelentek meg olyan városrészeken, ahol korábban a közterület-felügyelők nem bírságolták az autókat.
  • A fentiek megkoronázásaként, a novemberi testületi ülésen úgy módosította a Fidesz a parkolási rendeletünket, hogy az szembemegy a magasabb szintű (fővárosi) rendelkezéssel. Konkrétabban lakásonként 4 db kedvezményes parkolási engedély kiadására lenne lehetőség, miközben a főváros csak 2 db-ra ad lehetőséget.

A bizonyára "valós társadalmi igények" által életre hívott módosítással van egy másik gond is. Eddig 7000 db parkolási engedélyt adtunk ki évente, miközben 4820 db fizető parkolóhelyünk van a kerületben. A módosítással ez az olló tovább nyílna.

Éppen ezért kezdeményeztem a rendelet újratárgyalását. Az előterjesztésben javasoltam, hogy ne a motortípus, hanem a kocsi súlya (és a vélelmezhető területfoglalása) alapján differenciáljuk a parkolási díjat, és a befolyt összeg egy részét fordítsuk arra, hogy a mélygarázsokat bevonjuk a parkolási rendszerünkbe. Egyúttal sikerült a közterületfelügyelők teljesítménykövetelményei közé felvenni, hogy a munkájukat a lakosságot szolgáló hozzáállással kell végezzék és ne kerékbilincseljenek kapásból. A rendelettervezetről november 29-én kedden beszélgetünk a MU kávézóban az érdeklődőkkel.

Szólj hozzá

budapest közlekedés gazdagrét szentimreváros