2010. sze 29.

Hiánypótló termék a piacon: Palackozott Tiszta Levegő!

írta: KOppány
Hiánypótló termék a piacon: Palackozott Tiszta Levegő!

A képen látható kiszerelésben és szöveggel osztottunk tiszta levegőt a Móricz Zsigmond körtéren tartott sajtótájékoztatónkon, ahol arra szerettük volna felhívni az emberek figyelmét, hogy alapvetően két lehetőség van a tiszta levegő hosszú távú biztosítására:

a) Vagy bevezetjük a Palackozott Tiszta Levegőt (PTL) hogy mindenki megvehesse magának a szükséges adagját.

b) Vagy megpróbáljuk megőrizni a jó levegőt és olyan intézkedéseket megvalósítani, amik ebbe az irányba mutatnak. 

Ha Ön is inkább megőrizné a jó levegőt, mint hogy fizessen érte; akkor vasárnap (okt. 3.) szavazzon az LMP képviselőire, hogy végre a városban is lehessen élni, ne csak körülötte! (közlekedési elképzeléseinkről/programunkról bővebben)

 Katt a továbbra az esemény hivatalos sajtóanyagáért.

Délbuda sem akar szmogriadót!

Az LMP alkotmánybíróságon támadta meg a szmogriadó módosítását, amely annak nevetségessé tételén kívül másra nem alkalmas. Az ökopárt XI. kerületi polgármester-jelöltje, Gajárszki Áron tiszta levegőt tartalmazó befőttes üvegeket osztogatva arra hívta fel a Móricz Zsigmond körtéren átautózók figyelmét, hogy az LMP célja nem elsősorban a szmogriadó rendszer szigorítása, hanem éppen az, hogy ne legyen rá egyáltalán szükség.

 

Budapest rossz levegőminőségéért elsősorban a gépjárműforgalom felelős, mivel túlhaladta azt a mértéket, melyet a város úthálózata és környezeti állapota elbírna. Eközben a közösségi közlekedés folyamatosan leépülőben van, a közlekedésre fordítandó források pedig a bevételi (például parkolási díj) és a kiadási oldalon is átláthatatlanok. Emellett sokszor megkérdőjelezhető az egyes ráfordítások hasznossága. Mindezen tényezők eredménye: eljátszott közbizalom, óriási dugók, hatalmas időveszteség és egészségre káros levegőminőség.

 

Ezt a negatív spirált azonnal meg kell állítani. A kínálkozó alternatívák közül két fő pillérre kell támaszkodni: közösségi közlekedés (kerékpározás, gyaloglás) vonzerejének növelésére és az egyéni gépjármű-közlekedés ésszerű korlátok közé szorítására.

 

Az LMP véleménye egyértelmű: a közösségi közlekedést azonnal át kell alakítani, egységes menetrendet, időalapú jegyeket és zónás bérleteket kell bevezetni, valamint jelentős tarifacsökkentést kell végrehajtani. Vonzóvá kell tenni a kötöttpályás közlekedést ingyenes P+R parkolókkal, valamint olcsó, nagy területet lefedő projektekkel, mint például a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötése, vagy a Rákóczi úti villamos visszaépítése (Hűvösvölgy-Kőbánya). Ezekkel a projektekkel egy cikluson belül kialakítható egy komoly kötöttpályás gerinchálózat. Emellett túl kell lépni a szavakon és a látványberuházásokon a kerékpáros fejlesztések esetében is. Biztonságos és használható infrastruktúra kell, amely azon az elven alapul, hogy a kerékpáros is a forgalom része, nem attól elkülönítendő, zavaró elem.

 

Az alternatívák biztosítása mellett szükség van az igazán leterhelt belső kerületek tehermentesítésére, amelynek két fő eszköze a behajtási- és a parkolási díj. Be kell vezetni a behajtási díjat, valamint meg kell szüntetni a parkolási káoszt az utakon és a parkolási társaságoknál egyaránt. Fel kell mérni és be kell vonni a különféle mélygarázsokat az egységes parkolási rendszerbe, csökkenteni kell a kedvezményeket, rendezni kell a mozgássérültek helyzetét, létre kell hozni az egységes, átlátható közlekedési kasszát, megszüntetve a közpénzek elfolyását.

 

A cél az, hogy autó nélkül is könnyen, gyorsan lehessen elérni a város különböző részeit. Aki viszont gépkocsival közlekedik az - a behajtási díj fejében - élvezze a gyors haladást, a parkolási díj fejében pedig a rendelkezésre álló helyek előnyeit, ezáltal akár anyagi előnyökhöz is jutva (pl. ha egy iparos naponta eggyel több kiszállást tud majd megoldani a forgalomcsökkenés miatt, azzal biztosan jól jár).

 

Szólj hozzá

közlekedés levegőminőség fenntarthatóság gajárszki