2012. okt 17.

A képviselő, aki önmagát számoltatja be...

írta: Rigo'
A képviselő, aki önmagát számoltatja be...

Gajárszki Áron képviselő kérdése a környezetvédelmi tanácsnokhoz.

A holnapi testületi ülésen megkérdezem a környezetvédelmi tanácsnokot, hogy miért nem lehet sehol sem olvasni a véleményét, hallani a hangját, vagy követni a jelenlétét a környezetvédelmi ügyekben, ha egyszer elvállalta ezt a pozíciót? Az eset pikantériája, hogy történetesen én vagyok a környezetvédelmi tanácsnok. Idézek a kérdésből:  UB09 Testuleti.jpg

A kerületben az elmúlt években több környezettudatossággal kapcsolatos rendezvény zajlott le, amelyek közül egyedül a Föld Napján jelent meg megbízhatóan a környezetvédelmi tanácsnok, bár az Újbuda újság erről sem tudósított soha.

  • Az Újbuda TV-ben láttam, hogy az albertfalvai iskolákban lezajlott környezetvédelmi vetélkedőn nem vett részt,
  • Nem vett részt a Polgármesteri Hivatal zöld falának az avatóján,
  • Nem adott át díjakat a Környezettudatos Iskolák vetélkedőjén,
  • Soha nem láttuk szemetet szedni az újságban, pedig temérdek ilyen akció van a kerületben,
  • Nem láttuk a kerület legújabb tanösvényének az avatóján,
  • Nem olvastam a véleményét a különböző energiahatékonysági pályázatoknál, hogy támogatja e a pályázaton való elindulást, részvételt, stb...
  • Nem tudok róla, hogy a múlt hónapban Albertfalván kivágott 15 fa ügyében megkeresték volna őt,
  • Nem hallottuk nyilatkozni a Hosszúréti-patak ügyében,
  • Állítólag két éve működtet a kerületben egy ökofilmklubot, de még soha nem láttunk erről egyetlen képes vagy TV-s beszámolót sem.

A fentiekben vázolt hiányosságok és az SZMSZ-ben előírt kötelezettségek alapján szeretném megkérdezni a következőket Öntől:

  1. Rendszeresen véleményezi az önkormányzat környezetvédelmi témájú kommunikációs anyagait?
  2. Miért nem látom soha a környezetvédelmi tárgykört érintő előterjesztéseken az írásos véleményét?
  3. Mi véleménye a kerületi zajvédelmi problémákról és hol tart most a Club Play ügye?
  4. Mi a véleménye a Dayka Gábor utca parkosított szakaszának megnyitásáról a forgalom számára?
  5. Hogyan változnak a kerületben a környezeti tényezők, és hogy halad az egészséges környezet kialakítása a kerületben?

Válaszát várva, előre is köszönettel: 

Gajárszki Áron

Képviselő

Budapest, 2012. október 15.

Ígérem a tanácsnok úr válaszával frissíteni fogom ezt a posztot a holnap 14 órakor kezdődő  testületi ülés után.

VÁLASZ

Köszönöm a kérdést, annál is inkább, mert a fent vázolt problémákat én is látom, és őszintén bevallom, el is gondolkoztam a lemondáson.

Nem kevés vívódás után oda jutottam, hogy követem Ángyán József kiváló vidékfejlesztési szakpolitikus példáját. Ő, miután átverte Orbán Viktor és nem a kistermelőket helyzetbe hozó programját valósítja meg vidéken, hanem oligarcháknak adja a magyar földet, elkezdte járni az országot, hogy ezekre a visszaélésekre felhívja a figyelmet. Fidesz tagként azt mondja: én nem változtam, lépjen ki a Fidesz belőlem, ha akar, én ki nem lépek. Tehát tisztelt polgármester úr, köszönöm a bizalmát, én két éve teszem a dolgomat, amennyire engedik nekem. Ha Ön is úgy érzi, hogy kellemetlen és etikátlan amit művelnek velem, én elfogadom a lemondását. Lássuk mire is, gondolok:

1.         Soha nem kaptam meg véleményezésre az önkormányzat vagy a polgármesteri hivatal egyetlen környezetvédelmi témájú kommunikációs anyagát sem. Az albertfalvai környezetvédelmi vetélkedőre nem hívtak meg, úgy gondolták, hogy egy joghallgató képviselő érdemben tud nyilatkozni majd a témáról, nem kell a környezetmérnök 11 év szakmai tapasztalattal.

2.         A kabinet úgy vélte, hogy nem kell kikérni az írásos véleményemet, mivel úgyis ott ülök a gazdasági bizottságban. Ezzel az a baj, hogy nem vagyok ott mindig. Amikor szabadságon voltam, rögvest sikerült 15 fát kivágni Albertfalván. Véleményem szerint is valóban ki kellene kérni az írásos véleményemet a környezetvédelmi témájú előterjesztésekben.

3.         Club Play? Nem tudom pontosan, mert nem kapok semmilyen tájékoztatást. Ha megkérdezem a jegyzőt akkor tudok aktualitásokat, de nem vagyok bevonva ebbe a zajvédelmi eljárásba, holott ez az egyetlen környezetvédelmi bírság, amit az önkormányzat vethet ki.

4.         Dayka Gábor utca? Erről is csak a civilek révén értesültem, bár hivatalos megkeresést nem kaptam, 250 tiltakozó aláírást már igen.

5.         A környezeti tényezők változatlanok, így a kerület lakói átlagosan legalább 3 évvel élnek kevesebbet, mint a Magyarország többi részén élők. Májusi interpellációmra válaszképp azt kaptam a polgármester úrtól, hogy ő jól alszik, nem zavarja a környezettudatos közlekedők fokozott balesetveszélye.

Nézzük mit teszek még a környezet védelméért?

A polgármester úr által el nem költött 44 millió kerékpáros forintról tájékoztattam az érintetteket és azon vagyok, hogy ez a gyalázat minél nagyobb nyilvánosságot kapjon.

Ugyanez a helyzet a Mezőkövesd utcában közterületen kivágott 15 fa ügyében. A helyi lakókat nem vonták be a döntésbe, így az ott élő nénik sírva nézték végig az általuk ültetett fák letarolását majd kitépését a földből. Rajta leszek, hogy a kármentésre jobban figyeljen oda az ügyért felelős frakcióvezető úr, mint a lakókra.

A kerületben élők környezettudatosságának növelése érdekében két éve önkéntes munkában viszek egy ingyenes filmklubot az A38 hajón, ahol színvonalas beszélgetések során tárgyaljuk meg a filmekben felvetett témákat. Holnap a génmódosított élelmiszerekről lesz szó és hogy a tévhitek ellenére mi is fogyasztjuk ezeket. A filmklub ajánlója azonban mindössze 1x tudott bekerülni a KULTI magazinba. Ez nem pártfórum, nem politizálunk, holnap például 3 elismert akadémikus professzor fogja okosítani az érdeklődőket.

Szólj hozzá

környezetszennyezés képviselő testület lmp gajárszki